om q-park

Kontakta oss

Ring oss eller fyll i det formulär som passar ditt ärende. Vi svarar i telefonen på angivna öppettider och på formulären så snart vi kan.







Kundservice

Vi på Kundservice hjälper dig att boka långtidsabonnemang och svarar på frågor om ditt befintliga parkeringsabonnemang och din hyresavi. Läs mer om våra E-tjänster


Adressändringar, förfrågan om överlåtelser och uppsägningar måste alltid komma in skriftligen, vänligen använd formulären.

Kontaktuppgifter
Telefon: 0771-96 90 06
Telefontider: Måndag-fredag 08.00-17.00  

Den tredje torsdagen varje månad stänger vi 14.00

Felanmälan

 Telefon: 0771-96 90 01

Telefontider: Dygnet runt, alla dagar. 

Vill du överklaga en kontrollavgift? Läs mer om kontrollavgifter och hur du överklagar.

Överklagningsenhet
Telefon: 0771-96 90 02
Telefontider: Måndag-fredag 09.00-12.00  

Kortdebitering 
Telefon: 0771-96 90 03 
Telefontider: Måndag-fredag 08.00-17.00 

Fyll i vårt formulär för kortdebitering


Digitala Produkter

På avdelningen för Digitala Produkter hjälper vi dig och svarar på frågor om våra digitala tjänster så som vår app MobilPark, Q-Park Access och förköp via hemsidan.
 Om du har skapat ett My Q-Parkkonto kan du hitta dina förbokningar här.

Öppettider 

MobilPark, vardagar: 08.00 – 15.00
Telefon: 0771-96 90 07

Övriga Digitala Produkter, vardagar 08.00 -20.00
Telefon: 0771-96 90 08

E-postadress: digitalaprodukter@q-park.se


Hyra parkering

Behöver du hyra en parkeringsplats? Vi har parkeringsmöjligheter från söder till norr.
Tips! Nu kan du även hitta våra priser och boka plats på många av våra anläggningar online. 
Använd sökrutan för att hitta en anläggning nära dig.

Om du inte hittar priset på den anläggningen du söker efter är du välkommen att kontakta oss via länken nedan.



Adressändring

Har du bytt adress? Meddela oss så snart som möjligt så registrerar vi dina nya uppgifter. 

Förfrågan om överlåtelse

Vill du överlåta din parkeringsplats? Fyll i förfrågan om överlåtelse. Vi meddelar om överlåtelsen godkänns eller inte så snart vi kan. 

Uppsägning parkeringsabonnemang

Vill du säga upp ditt parkeringsabonnemang? Vänligen observera att uppsägningstiden för din parkeringsplats är lika lång som din aviseringsperiod.

Kortdebitering

Har du frågor om en banktransaktion i samband med att du parkerat hos oss? Vänligen notera att:

Om det står Q-Park Stockholm eller Q-Park Johanneshov på ditt kontoutdrag betyder det inte att fordonet parkerats i Stockholm. Vårt huvudkontor finns i Johanneshov Stockholm, därav hänvisningen. Transaktionerna administreras ibland i efterhand.

Parkering kan ha skett upp till två (2) veckor bakåt i tiden, ibland även längre tid tillbaka. Vänligen kontrollera när du parkerade.

Kortnumret som ska uppges är det nummer som är tryckt på framsidan av kortet som användes vid tillfället. Har du bytt ut ditt kort efter själva parkeringen har detta kort fått nya siffror. Vi kan endast söka betalningar gjorda på det specifika kortet du använde vid tillfället.



Utcheckning

Har du fått problem vid din utcheckning eller glömt att checka ut?

Observera att din parkeringsbiljett måste ha ett incheckningsnummer för att det ska vara möjligt för oss att checka ut dig. Om incheckningsnumret saknas har du inte checkat in.

Du blir automatiskt utcheckad på den tid som framgår på parkeringsbiljetten. Om denna tid har passerat, fyll i formuläret för kortdebitering.

På en del parkeringsanläggningar kan det finnas ett så kallat reserverat (preliminärt/skyddat) belopp. Beloppet som reserveras varierar beroende på taxa och finns reserverat hos banken. Det släpps när parkeringsavgiften debiteras. 


Fakturaservice

Har du frågor om din faktura eller hyresavi? Fakturaservice hjälper dig med finansiella frågor som gäller din faktura eller hyresavi. 

Kvittokopia

Behöver du en kopia av ditt parkeringskvitto? Vi ber dig observera att vid fler än fem förfrågningar tillkommer en administrativ kostnad på 100 kronor per kvittokopia.

Övriga frågor

Har du övriga frågor till oss på Q-Park? Vänligen fyll i formuläret, vi återkommer inom kort.


Beställ parkeringstillstånd för Stockholm

Behöver du parkeringstillstånd? När Q-Park bevakar din parkeringsanläggning kan du ge dina parkeringsgäster parkeringstillstånd. Läs mer om våra parkeringstillstånd i Stockholm.

Frågor om parkeringstillstånd ställer du till vår Kundservice på telefon 0771-96 90 04.

Beställ parkeringstillstånd för övriga Sverige

Behöver du parkeringstillstånd? När Q-Park bevakar din parkeringsanläggning kan du ge dina parkeringsgäster parkeringstillstånd. Läs mer om våra parkeringstillstånd i Sverige.


Frågor om parkeringstillstånd ställer du till vår Kundservice på telefon 0771-96 90 04.

Beställ tillfälliga parkeringstillstånd

När Q-Park bevakar din parkeringsanläggning kan du ge dina parkeringsgäster tillfälliga parkeringstillstånd. Du måste beställa minst tjugofyra (24) tillfälliga parkeringstillstånd. 

Läs mer om våra tillfälliga parkeringstillstånd.


Frågor om parkeringstillstånd ställer du till vår Kundservice på telefon 0771-96 90 04.

Samarbeten

Har du en parkeringsanläggning som du vill optimera? Vi kontaktar dig och berättar om vad vi kan göra för din parkering.

Jobba på Q-Park

Är du intresserad av att jobba med oss? Q-Park är en platt organisation med goda utvecklingsmöjligheter och internationella kontakter. 

Please wait